malouse

Alla inlägg under november 2013

Av malouse.bloggplatsen.se - 21 november 2013 16:33

Jag är ju totalt såld över fantasy/äventyr/sci fi böcker så jag slukade ju tex guldkompassen trilogin, twilight serien, Harry potter, hunger games trilogin, stardust... Ja listan kan göras väldigt lång. Nu har jag gett mig på Divergent serien iaf som även kommer komma på bio snart!! Och så har jag mitt nya fina mumin bokmärke så jag slipper göra öron i boken :-)

Av malouse.bloggplatsen.se - 20 november 2013 16:24

Ja, jag kan nog inte beskriva hur trött jag är efter att vi inventerat hela butiken. Vi hade ju årsinventering i augusti men sen beslutades det om kvartalinventering och på typ 48 timmar bestämdes det att vi skulle köra idag. Det krockade ju med lite annat men det fick gå! Upp i ottan och iväg till butiken. Vägde allt lösgodis och sen var det bara att räkna, räkna och åter räkna och sedan lagerjustering. Panik och stress. Men nu är det över!! :-)

Av malouse.bloggplatsen.se - 19 november 2013 19:02

Hur får man en "bra" blogg egentligen? Jag menar, vad ska man skriva om? Vad ska man lägga in för bilder? Hur skiljer man det privata från det personliga? Och hur pleasar man sig själv samtidigt som man pleasar andra? Och framförallt, vad är ett intressant liv? Shopping och resor? Eller mat? Jag tycker själv det är rätt tråkigt med "denna salladen åt jag idag och sen drack jag denna latten och här är en bild mig med wannabe anknäbb" haha! Men det verkar vara det som folk vill ha??? Eller? 

Av malouse.bloggplatsen.se - 18 november 2013 13:33

Riktigt kyligt idag och enligt smhi kommer det nu börja vara under 0 grader och snön börjar falla om en vecka... Dricker te ur min fina nya söta kattkopp från bönor & blad och försöker värma mig :-)

Av malouse.bloggplatsen.se - 17 november 2013 19:50

Fick plötsligt en olustig känsla av ensamhet. Jag vet inte ens hur man förändrar något sånt? Om man är ensam? Jag är ju inte ensam egentligen men för första gången förstår jag vad Rose i filmen Titanic menade när hon sa att hon känner det som att hon står i ett rum fullt av människor och skriker allt vad hon kan men ingen hör eller ser henne...

Av malouse.bloggplatsen.se - 17 november 2013 17:00

Under varmare tider om året så använder jag lite mer bruna färger då man oftast är lite solbränd men nu på vintern ser det bara konstigt ut att pudra på brunt tycker jag i och med att man är så blek så jag tog och köpte den här på Åhléns. Och vet ni, den är helt underbar! Man får en fantastisk färg när man blandar dem tre och man kan ju även välja vilken färg man vill ska lysa igenom mest genom att ta lite mer av den tex! Nej denna rekommenderar jag verkligen till er som inte vill se ut som om ni är en påskkärring eller att ni landat i en lerpöl med ansiktet före :P  

Av malouse.bloggplatsen.se - 17 november 2013 13:00

En av alla underbara fina presenter jag fick i födelsedagspresent var en georg jensen ljusstake, den som ni ser på bilden. Jag tycker verkligen den är jättefin och passar väldigt bra in då vårt nya matbord har metallben och likaså våra stolar :) Så nu står ljusstaken på matbordet!!  

Av malouse.bloggplatsen.se - 16 november 2013 11:43

Jag trodde aldrig att det skulle bli helg alltså, gud vilken lång och jobbig vecka det har varit. Ibland tycker jag dagarna går så långsamt och de lediga dagarna man har känns så otroligt långt borta.. 


Wellwell, sambons päron var här igår på middag och vi kollade lite idol och sen fotbollen. Matchen slutade som jag sagt hela tiden: Sverige förlorar. Jag hoppades ju innerst inne att jag skulle ha fel men nä..



Btw, skrev jag att min brainwash med Lone Ranger kom med bland dem bästa? Nu har jag sen slutet av augusti varit med bland dem bästa typ 3 gånger och vunnit 1 gång utöver det. Sjukt kul och motiverande! Jag älskar att skylta och fixa och trixa med kampanjer o dyl, helt klart bästa delen av butiksarbete!! 


Nej, nu ska jag hänga upp den blöta tvätten :P

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards