malouse

Alla inlägg under november 2013

...

Av malouse.bloggplatsen.se - 30 november 2013 12:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av malouse.bloggplatsen.se - 29 november 2013 21:20

Jag verkligen älskar tiden innan jul! Allt pyssel, bak, tända ljus, advent, julkalendern, lucia... Allt!

Men jag tycker ändå folk julpyntar lite väl! Här i området där vi bor började folk i slutet av oktober!!! Kom igen, man kan vänta LITE! Vi satte upp julbelysningen på balkongen i onsdags och idag tog jag fram julbak och pysselboken. Imorgon åker ljusstaken och lite annat pynt upp. Lagom till 1 advent på söndag :-)

Vi ska bjuda på adventslunch och gå på julmarknad, vad ska du göra på söndag?

Av malouse.bloggplatsen.se - 27 november 2013 11:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av malouse.bloggplatsen.se - 27 november 2013 11:01

Jag är sjuk och jag är rastlös och samtidigt orklös. What to do??


På en "shoppa till djuren"-online sida kan man köpa ett pepparkakshus till sin katt men det jobbiga är att minsta ordervärde är 249kr och huset kostar 59kr. Jag har precis köpt hem 12kg kattmat från dem så det är inte som att jag är i behov av något. Detta är mitt stora i-landsproblem at the moment. Köpa ännu mer mat? Snart kommer jag ju vada runt i kattmat! Och det känns onödigt att lägga massa extrapengar när det enda jag vill är att köpa ett kattpepparkakshus!!!! Så jag borde strunta i det. Men jag vill verkligen ha det där pepparkashuset till henne...  

Av malouse.bloggplatsen.se - 26 november 2013 22:54

Jag tog mig till jobbet idag, hur vet jag inte. Innan bussen skulle gå låg jag ner och blundade. Försökte att inte vara yr, inte kräkas, inte må dåligt. Tog två Alvedon och gick till bussen. Ca 2h senare känner jag hur jag växlar mellan att vara skitvarm och skitkall. Sätter mig ner en kort stund. Blundar. Tar 2 Alvedon till. Jobbade på resten av passet, tur att det var en kort dag. När M kom för att byta av mig höll jag på att falla ihop igen. 2 Alvedon till. Tog mig hem, soffläge sen dess. Utmanat ödet idag eller? Man ska ju vila när man är sjuk, jag vet... Hursomhelst, tagit sista dygnets dos av Alvedon nu och hoppas halsen, huvudet, kroppen och bihålorna låter mig sova.. Jag mår skitdåligt.

Anyway, imorgon kan ni hyra Wolverine på hemmakväll! Pass på!!! ;-)

Av malouse.bloggplatsen.se - 25 november 2013 18:39

Den allmänna uppfattningen om mitt jobb verkar vara att vi tittar på film och äter godis. Men så är det inte..

Tex. På måndagar bär man in, ensam, ca ett halvt ton godis i butiken och fyller på. Detta tar i stort sett en hel dag!

Och ja, idag är det måndag och jag vaknade upp med världens halsont. Så jag blev väldigt glad att pallen kom när jag slutade för man ska ju inte anstränga sig så mycket fysiskt när man har ont i halsen. Och det är som ett träningspass att bära in 500kg och sen bära på det igen och fylla på. Så det var tur :-)

Nu ska jag bara vila och titta på tv!!

Av malouse.bloggplatsen.se - 25 november 2013 07:57

Måndagar är ju veckans sämsta dag... Och inte fan hjälper det att vakna upp och ha ont i huvudet, halsen och kroppen :-(

Av malouse.bloggplatsen.se - 23 november 2013 17:52

I mataffärer brukar ju lönehelgen vara stor. På hemmakväll har jag under de år jag jobbat märkt att det är helgen INNAN löning som alla kommer. Och ja, idag innan jag öppnade så var det helt seriöst en kö utanför! Jag har då aldrig varit med om dess like :-) Alla var så himla glada och det var en oerhört positivt stämning under hela mitt pass, skitkul när det är så! Dagen bara flög förbi!!

Hemma nu iaf och jag är sjukt trött. Får bli soppa ikväll och lite chirre me dirre som avslutning på kvällen :-)

Jag har snart läst ut Divergent så det blir en sväng till Akademibokhandeln imorgon för att köpa del 2 Insurgent. Alltså jag har ALDRIG läst en såhär spännande och gripande bok förut. Jag sitter på helspänn och slukar vartenda ord och nästan darrar när jag vänder blad! Ni MÅSTE köpa och läsa!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards