malouse

Alla inlägg under januari 2014

Av malouse.bloggplatsen.se - 27 januari 2014 06:50

Känns helt sjukt. Jag hade ju ett års uppehåll och kände verkligen att jag ville tillbaka. Men återvändandet var ett totalt fiasko. Allt var förändrat, till det sämre. 5 dagar kvar, sen tänker jag göra allt jag kan för att förtränga. 5 dagar är ingenting men ändå känns det som en evighet. Det är en sak som gör att glädjen inte infinner sig helt och gör att det ändå känns tungt och det är att jag verkligen kommer sakna min praktikant. Den människan är helt jävla underbar och fantastisk. Blir verkligen ledsen när jag tänker på det. Vem trodde att en praktikant skulle få en plats i ens hjärta? Känns som att jag vet att om 5 dagar får jag frihet men jag förlorar en riktigt bra vän :-(

Av malouse.bloggplatsen.se - 24 januari 2014 21:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av malouse.bloggplatsen.se - 11 januari 2014 10:08

Eller?

Av malouse.bloggplatsen.se - 10 januari 2014 21:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av malouse.bloggplatsen.se - 9 januari 2014 14:41

Alla ni som söker jobb och verkligen kämpar med det har säkert varit med om liknande men alltså ibland bara... ja man slutar aldrig förvånas över människors beteende.


Tänk er en annons och hur många hundratals som söker den tjänsten. Och när man får ett "vi har gått vidare med en annan" så är det ju ett slags auto-utskick till alla sökande, inte att dem går in på varje inkommet mejl och skriver tyvärr. Det hade ju varit aningen ambitiöst, det sistnämnda alltså. Hursomhelst, igår så mejlade jag och frågade om dem kommit igång med rekryteringen till ett jobb jag sökt sen tidigare. Istället för att bara svara på det mejlet och vara normal och skriva ja/nej eller helt enkelt strunta i att svara så har den människan letat upp min ansökan bland alla andras och på det skrivit att som svar på mitt andra mejl där jag frågar om dem kommit igång så svarar hon på detta mejl där jag sökt tjänsten och informerar mig om att hon inte är intresserad av att se min ansökan. Exakt såhär beskrev hon också att hon gjorde det också, det är inte min tolkning utan hennes ord! Det stör mig INTE att hon inte är intresserad och väljer någon annan, det som stör mig är att hon är så förbannat otrevlig. Varför? Vad hände med att ha lite hyffs? Vad är syftet med att vara dryg? Skit i att svara eller skriv bara ja vi har kommit långt. I don't know, men skriv inget drygt bara.. Jätteonödigt och taskigt rent av!

Av malouse.bloggplatsen.se - 6 januari 2014 22:47

Säger man kalender eller almanacka förresten???

Nåväl, jag köpte denna mumin kalender/almanacka i höstas och har längtat att få börja använda den! Nu hänger den på kylen. Januari månad ser ut såhär :-)

Av malouse.bloggplatsen.se - 6 januari 2014 16:23

Tog ner allt julpynt idag, hade först tänkt ha kvar ljusstakarna och julstjärnan då det är mysigt nu när det är så mörkt ute men kände ändå att det är dags att ta bort det, julen är ju slut. Och vi har faktisk annan belysning. Men trots det så känns det tråkigt, 'mörkt' och tomt :-/ Ska jag sätta upp det igen? Haha!

Av malouse.bloggplatsen.se - 5 januari 2014 09:25

Dels har jag gått upp i vikt sen i somras men sen pendlar jag lite väl upp och ner ett par kg. Och jag har märkt att det beror på hur mycket jag jobbar...

Det behöver inte vara såhär i ALLA butiker men i dem jag jobbat och jobbar i så ligger rasterna väldigt dumt. Mellan 11-16 alternativt 12-17 står man ensam och oavsett hur mycket man trycker i sig innan så blir man vrålhungrig på eftermiddagen. Men anstränger ju sig när man jobbar och det är en hel del tungt fysiskt arbete med varumottagningarna. Ja det är ju bara att gilla läget.. Många gånger tar man lite godis för annars svimmar man seriöst pga hunger, matthet och yrsel. Jag tror inte det är bra att man tar godis och sen typ hetsäter när man blir avbytt då kroppen säkert tar till sig det dubbla. Och sen har man ju ont i magen.. Och bra mat kan vi inte heller äta för kylskåp och micro har gått sönder. Blir mackor hela, hela, hela tiden. Och lite godis på det! Sen kommer man hem och äter som en kossa för att man är så hungrig och avslutar det med magknip.

Iaf, om jag är ledig en period eller liknande så går jag ner igen. Och när jag är ledig så äter jag! Frukost, lunch, middag, mellanmål!

Jag slutade äta godis helt på 2v och gick UPP 2kg, åt igen och gick NER 2kg. Min kropp har tappat greppet helt.

Så att mitt jobb påverkar min hälsa negativt just nu kan vi ju konstatera utan större frågetecken haha!

Jag ser faktiskt framemot att byta jobb även om jag varit på detta väldigt länge och verkligen är bekväm med det. Jag vill in i det nya och utvecklas och utmanas. Men framförallt att få måbra. Kunna äta ordentligt och äta bra. Jag tror att det också hade hjälpt mig att orka träna och må ännu bättre. Nu är jag bara trött hela tiden, och det är ju inte så konstigt med tanke på att jag tar mig igenom arbetsdagar med sockerkickar och sen hetsäter jag och ligger däckad med magont.

Blä.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards