malouse

Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Skånebor har det bättre än dem tror!

Av malouse.bloggplatsen.se - 8 mars 2014 22:13

När jag bodde i Skåne så tänkte jag aldrig mycket på ljuset och mörkret under årstiderna eller hur man ska säga det. Sommaren hade såklart längre dagar då det är ljust fler timmar men ja, annars inget speciellt. Men nu när jag bor längre upp i landet så märker jag hur mycket jag påverkas! Och jag har hört samma sak som jag kommer skriva här nedan av andra som bott nere och uppe i längre perioder.

När det är sommar så har vi i princip inget mörker och då sover JAG sjukt dåligt. Spelar ingen roll med rullgardiner och grejer, min kropp vet att det är ljust. Och Olivia tappar greppet om dygnets timmar och tror att det är morgon 02.30 Vi har typ 'natt' i 3 timmar, jag skojar inte och jag överdriver inte. Jag tycker också om att det blir ljust men jag kan inte förneka hur mycket sämre jag sover. I Skåne är det inte alls på samma sätt utan det är mörkt lite mer på natten och då hinner jag få dem viktiga sömntimmarna.
Och jag får nog säga att även vintern ändå är bättre i Skåne, där blir det inte mörkt förrän 16 tiden. Här har vi dagsljus mellan 09-14 haha!

Jag tror inte dem i Skåne vet hur bra dem har det jämfört med oss längre upp i landet när man tittar på hur det är ljust respektive mörkt under dygnet. Rent sömnmässigt så trivs jag bättre på vintern här, just för att jag sover bättre. Lättare att tända massa lampor och få det ljust än att kämpa med gardiner som katten attackerar när man vill ha det mörkt :-)

Tänkte på det nu då jag märker att Olivia går upp allt tidigare och att även jag faller ur djupsömnen tidigare och tidigare :-P I-Landsproblem var det ja! Haha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malouse.bloggplatsen.se - 26 juni 2014 22:22

Hej! Idag är första dagen jag sover ensam i nya lägenheten.. Att jag sovit ensam innan jag flyttade ut känns inte alls så jobbigt som det gör nu. Då var jag ändå "hemma". Känner mig inte hemma här alls. Känns påtvingat, ensamt, jobbigt. Gick bra nu...

Av malouse.bloggplatsen.se - 11 juni 2014 15:30

Nu var det ungefär en vecka sedan sist. Runt dag 10 eller 11 så började den värsta ångesten släppa något. Jag slutade faktiskt gråta precis då sista gången jag skrev och jag har liksom hittat på saker varje dag och varit ute och bara aktiverat mig. M...

Av malouse.bloggplatsen.se - 4 juni 2014 14:36

Missade visst dag 8 igår. Den spenderades i ångest och tårar som de tidigare dagarna. Han ringer och så men samtidigt vet jag ju att han kanske ringer mig pga dåligt samvete/jag är i hans lägenhet men henne ringer han för att han vill vara med henne....

Av malouse.bloggplatsen.se - 3 juni 2014 02:57

Gråtit mycket, pratat ett par timmar i telefon. Det finns en annan tjej med i bilden. Intresset för henne väcktes ute en kväll för drygt en månad sen och då intresset inte svalnat så gjorde han slut med mig. Han säger att ingen fysisk otrohet har ske...

Av malouse.bloggplatsen.se - 1 juni 2014 09:28

You know I gave you the world You had me in the palm of your hand So why your love went away I just can't seem to understand Thought it was me and you babe Me and you until the end But I guess I was wrong Don't want to think about it Don...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards