malouse

Alla inlägg den 3 mars 2014

Av malouse.bloggplatsen.se - 3 mars 2014 18:24

..om jag borde. 


Man vet aldrig hur offentlighet på nätet påverkar en. Jag hade velat dela med mig av hur mycket som helst men vet inte om det är så bra.. Och det känns meningslöst att låsa bloggen då jag kan låsa enskilda inlägg och har en annan låst blogg. 


Olivias operation ställdes in och vad jag vet så funkar det bra nu. Hon kissar som hon brukade förut, 3 gånger per dygn. Det är ultraljud längre fram i mars så vi får se då helt enkelt, katter är lite för bra på att dölja smärta.


Gått en månad sen jag slutade på mitt gamla jobb, känns väldigt skönt. Dels trivdes jag ju allt mindre ju längre tiden gick men också att man hamnar i något bekvämt fack med stabil inkomst och sådär. Då söker man kanske inte det man vill lika ihärdigt. Nu måste jag ju söka drömjobbet/drömjobben. Jag tycker det är viktigt att man söker de jobben man verkligen VILL ha och inte söker enbart för sökandets skull. Då slutar man bara upp på en arbetsplats där man ger ett halvhjärtat engagemang och det påverkar kollegor, arbetsgivaren och eventuella kunder på ett negativt sätt. Även en själv då man blir bitter. Jobbet/jobben jag söker är något jag verkligen vill, brinner för, är passionerad över. En plats/platser där jag ser mig själv under en lååååång tid framöver. 

Jag kan bara hoppas att jag tänker rätt och agerar rätt i detta. Dvs söka det jag brinner för då jag anser att det är sättet att vara långvarig och ge allt av sig själv och verkligen bidra till en organisations utveckling.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards